Praktische info

Bezoek
Bezoekers zijn dagelijks van harte welkom op de volgende tijden:

  • Middag: 14.00 - 17.00 uur
  • Avond: 18.30 - 20.00 uur

 

Op afdeling Klaverblad-C verblijven mensen in een prikkelarme omgeving. Daarom gelden voor deze groep specifieke bezoektijden:

  • Middag: 14.30 - 15.30 uur
  • Avond: 19.00 -  20.00 uur

 

Om de rust in de huiskamer te waarborgen, verzoeken wij u om met uw bezoek naar de ontmoetingsruimte te gaan. Hier kunt u terecht voor een kopje koffie of thee. In verband met de veiligheid kan er in de ontmoetingsruimte uitsluitend met een pinpas worden betaald. 

 

Als het voor u niet mogelijk is om naar de ontmoetingsruimte te gaan, dan kunt u uw bezoek in uw kamer ontvangen.

 

Roken
Roken is uitsluitend toegestaan op:

  • het aangegeven gedeelte op het terras van uw afdeling
  • het aangegeven gedeelte op het terras van de ontmoetingsruimte

 

Huisregels
We willen medewerkers, cliënten en hun familieleden, vrijwilligers en bezoekers graag een prettige en veilige omgeving bieden. Daarom gelden er binnen Herstelkliniek Pantein huisregels. Deze kunt u hier bekijken.

 

Huisdieren
Huisdieren zijn in overleg met het zorgteam toegestaan.


Verzekeringen
Herstelkliniek Pantein draagt zorg voor de glas- en opstalverzekering van het gebouw. Ook beschikt de herstelkliniek over een inboedelverzekering voor haar eigen inventarisgoederen. U blijft zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van persoonlijke verzekeringen, zoals een aansprakelijkheids-, inboedel- of zorgverzekering.


Brandveiligheid
In de herstelkliniek zijn automatische brandmelders en andere veiligheidsvoorzieningen aanwezig. Ontdekt u een brand, activeer dan een handbrandmelder of waarschuw direct een medewerker, bijvoorbeeld via uw alarmbel. Als er een brandalarm is, dient u de instructies van de medewerkers op te volgen. Zij weten hoe te handelen bij calamiteiten. Maak in ieder geval geen gebruik van de lift.

 

Voor uw veiligheid en die van uw medebewoners hanteren wij enkele huisregels:

  • Blokkeer nooit een gang of vluchtweg. Plaats rolstoelen en rollators in de daarvoor bestemde ruimte.
  • Wees waakzaam met licht ontvlambare stoffen, zoals chloor of spiritus.
  • Bevestig geen versieringen of papieren slingers aan lampen of snoeren.
  • Steek geen waxinelichtjes of kaarsen aan.

 

Religie/stiltecentrum
Als u zich verbonden voelt met een religie, dan kunt u bij uw eigen of lokale geloofsgemeenschap terecht. Voor ondersteuning bij levensvraagstukken kunt u terecht bij de geestelijk verzorgers van Herstelkliniek Pantein.

 

Wilt u graag bidden of heeft u behoefte aan een moment van bezinning? Herstelkliniek Pantein beschikt over een stiltecentrum.

 

Cliëntenraad
Herstelkliniek Pantein beschikt over een cliëntenraad. Deze behartigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten. De cliëntenraad praat, namens u, mee over bepaalde (beleids)zaken en geeft advies.

Cliëntenraden hebben op deze wijze invloed op het beleid van de zorginstelling. Lees hier meer over de cliëntenraad.

 

De behandeling van (individuele) klachten is geen taak van de cliëntenraad. Meer informatie hierover kunt u vinden onder het kopje Klachten.

 

Klachten
Het is mogelijk dat de zorg- of dienstverlening niet naar wens verloopt. Wij horen in dat geval graag van u hoe het beter kan en vragen u om dit te bespreken met de medewerker die hier bij betrokken is. Indien een gesprek met de betrokken medewerker geen oplossing brengt, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon Zorg of de manager.

 

Wordt u onvoldoende gehoord, dan beschikt Pantein over een klachtenbemiddelaar. De klachtenregeling en het klachtenformulier kunt u hier vinden.