Dienstverlening

Maaltijden
De maaltijden zijn onderdeel van uw verblijf. Gedurende de dag kunt u uiteraard ook nog op andere momenten genieten van een kopje koffie, thee, bouillon of vruchtensap.

De warme maaltijd kunt u in uw kamer of samen met andere cliënten in de gezamenlijke huiskamer nuttigen.

 

Daginvulling
Het aan u toegewezen zorgprofiel bepaalt hoeveel begeleiding u bij uw daginvulling krijgt. De afspraken hierover worden vastgelegd in uw zorgplan. 

 

Schoonmaak
Medewerkers bieden hulp bij het schoonhouden van uw kamer.

  

Televisie en internet
Op uw kamer is een tv-aansluiting aanwezig. Als u tv wilt kijken, dient u zelf een tv mee te nemen. 

U kunt in uw kamer gebruik maken van het openbare WIFI-netwerk van Herstelkliniek Pantein. De WIFI-code kunt u bij het zorgteam opvragen.

Er is in uw kamer geen telefoonaansluiting.

 

Bekijk voor meer informatie over internet en het instellen van uw televisie de flyer Herstelkliniek Pantein Boxmeer

 

Post

U ontvangt uw post op de afdeling.

Wilt u post versturen, dan kunt u uw gefrankeerde brief of kaart deponeren in de brievenbus van Post NL. Deze bevindt zich bij de hoofdingang van de herstelkliniek (zijde Velgertstraat). 

 

Wasverzorging
Voor het wassen van uw kleding heeft u verschillende keuzes:

  • U kunt een familielid of kennis vragen om uw was te verzorgen.
  • U kunt wasserij CleanLease inschakelen, met dit bedrijf werkt Herstelkliniek Pantein samen. Uw zorgteam kan u een informatiepakket verstrekken. Daarnaast kunt u meer informatie op de website van CleanLease vinden.
  • U kunt zelf een wasserij naar keuze inschakelen.


Linnengoed – een set beddengoed, handdoeken, washandjes en theedoeken – kunt u via Herstelkliniek Pantein krijgen. De waskosten van dit linnengoed worden niet aan u doorberekend.

Indien u graag uw eigen linnengoed gebruikt, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de wasverzorging en bijbehorende kosten.


Wasverzorging via wasserij CleanLease
U bepaalt hierbij zelf hoeveel wasgoed u maandelijks door CleanLease laat wassen. Dat bepaalt de hoogte van het bedrag, dat u rechtstreeks aan de wasserij betaalt. De tarieven kunt u vinden in het informatiepakket van CleanLease.


Er geldt een maximum bedrag dat u zelf voor deze was betaalt, dit is het zogenaamde plafondbedrag. De rest van het bedrag betaalt Pantein.

Dit plafondbedrag wordt jaarlijks geïndexeerd. Het actuele tarief kunt u terugvinden op de tarievenlijst extra services en diensten.

 

Belangrijk om te weten:

  • Kosten voor het stomen van kleding komen altijd voor uw rekening en tellen niet mee voor het plafondbedrag.
  • Indien u graag uw eigen linnengoed gebruikt en u laat dit via CleanLease wassen, dan komen de kosten voor uw rekening. Ook deze kosten tellen niet mee voor het plafondbedrag.

 

Kapper
Tot en met december 2024 kunt u gebruik maken van de kapsalon in de herstelkliniek. Uiteraard kunt u ook uw eigen kapper blijven bezoeken of u kunt een kapper naar uw kamer laten komen.
De kosten zijn voor eigen rekening.

 

Pedicure
Voor de verzorging van uw voeten kunt u een afspraak maken met een pedicure. De kosten zijn voor eigen rekening, tenzij u een medische indicatie voor een pedicurebehandeling heeft. 

 

Vervoer / rolstoelvervoer

De Vrienden van Madeleine bieden tegen een kleine vergoeding rolstoelvervoer aan voor cliënten van Herstelkliniek Pantein. U kunt hier meer informatie over vinden.

 

Als u voor een (controle)afspraak naar het ziekenhuis moet, is het de verantwoordelijkheid van u of uw eerste contactpersoon om vervoer naar het ziekenhuis te regelen.
Voor deze ritten kunnen de Vrienden van Madeleine niet worden ingeschakeld. 

 

Als u zelfstandig kunt lopen, kunt lopen onder begeleiding met rollator of onder begeleiding zelfstandig kunt staan/draaien, dan kunt u per auto naar de afspraak gaan. Als u niet zelfstandig kan of mag lopen, dan kunt u een taxibedrijf inschakelen. De kosten voor taxivervoer zijn voor eigen rekening. Mogelijk kunt u deze bij uw zorgverzekeraar terugvragen.

 

Voorbeelden van taxibedrijven die u kunt inschakelen:

  • Taxi Claasen, tel. 0485 - 36 22 22
  • Taxi 27 Venray, tel. 0485 - 1268 0881
  • Rolstoeltaxi: van Driel, tel. 0412 - 67 69 00
  • Rolstoeltaxi: Munckhof, tel. 077 - 39 78 880

 

Onderhoud
Herstelkliniek Pantein is verantwoordelijk voor het onderhoud van het gebouw. Wij gaan er van uit dat u zorgvuldig omgaat met de accommodatie en eventuele defecten direct bij ons meldt.

U bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van uw spullen en eigen apparatuur.

 

Cliëntenadministratie
Heeft u vragen over de administratieve afhandeling van uw opname in Herstelkliniek Pantein, dan kunt u contact opnemen met de cliëntenadministratie van Pantein. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 0900 - 8803.