Dienstverlening

Maaltijden
De maaltijden zijn onderdeel van uw verblijf. Gedurende de dag kunt u uiteraard ook nog op andere momenten genieten van een kopje koffie, thee, bouillon of vruchtensap.

De warme maaltijd kunt u in uw kamer of samen met andere cliënten in de gezamenlijke huiskamer nuttigen.

 

Daginvulling
Het aan u toegewezen zorgprofiel bepaalt hoeveel begeleiding u bij uw daginvulling krijgt. De afspraken hierover worden vastgelegd in uw zorgplan. 

 

Schoonmaak
Medewerkers bieden hulp bij het schoonhouden van uw kamer.

  

Internet en telefoon
U kunt in uw kamer gebruik maken van het openbare WIFI-netwerk van Herstelkliniek Pantein. De WIFI-code kunt u bij het zorgteam opvragen.

Er is in uw kamer geen telefoonaansluiting.

 

Post

U ontvangt uw post op de afdeling.

Wilt u post versturen, dan kunt u uw gefrankeerde brief of kaart deponeren in de brievenbus van Post NL. Deze bevindt zich bij de hoofdingang van de herstelkliniek (zijde Velgertstraat). 

 

Wasverzorging
Voor het wassen van uw kleding heeft u verschillende keuzes:

  • U kunt een familielid of kennis vragen om uw was te verzorgen.
  • U kunt wasserij CleanLease inschakelen, met dit bedrijf werkt Herstelkliniek Pantein samen. Uw zorgteam kan u een informatiepakket verstrekken. Daarnaast kunt u meer informatie op de website van CleanLease vinden.
  • U kunt zelf een wasserij naar keuze inschakelen.


Linnengoed – een set beddengoed, handdoeken, washandjes en theedoeken – kunt u via Herstelkliniek Pantein krijgen. De waskosten van dit linnengoed worden niet aan u doorberekend.

Indien u graag uw eigen linnengoed gebruikt, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de wasverzorging en bijbehorende kosten.


Wasverzorging via wasserij CleanLease
U bepaalt hierbij zelf hoeveel wasgoed u maandelijks door CleanLease laat wassen. Dat bepaalt de hoogte van het bedrag, dat u rechtstreeks aan de wasserij betaalt. De tarieven kunt u vinden in het informatiepakket van CleanLease.


Er geldt een maximum bedrag dat u zelf voor deze was betaalt, dit is het zogenaamde plafondbedrag. De rest van het bedrag betaalt Pantein.

Dit plafondbedrag wordt jaarlijks geïndexeerd. Het actuele tarief kunt u terugvinden op de tarievenlijst extra services en diensten.

 

Belangrijk om te weten:

  • Kosten voor het stomen van kleding komen altijd voor uw rekening en tellen niet mee voor het plafondbedrag.
  • Indien u graag uw eigen linnengoed gebruikt en u laat dit via CleanLease wassen, dan komen de kosten voor uw rekening. Ook deze kosten tellen niet mee voor het plafondbedrag.

 

Kapper
U kunt uw eigen kapper blijven bezoeken of u kunt een kapper naar uw kamer laten komen.
De kosten zijn voor eigen rekening.

 

Pedicure
Voor de verzorging van uw voeten kunt u een afspraak maken met een pedicure. De kosten zijn voor eigen rekening, tenzij u een medische indicatie voor een pedicurebehandeling heeft. 

 

Vervoer / rolstoelvervoer

De Vrienden van Madeleine bieden tegen een kleine vergoeding rolstoelvervoer aan voor cliënten van Herstelkliniek Pantein. U kunt hier meer informatie over vinden.

 

Als u zelfstandig kunt lopen, kunt lopen onder begeleiding met rollator of onder begeleiding zelfstandig kunt staan/draaien, dan kunt u per auto naar de afspraak gaan. Als u niet zelfstandig kan of mag lopen, dan kunt u een taxibedrijf of de Vrienden van Madeleine inschakelen. De kosten voor taxivervoer zijn voor eigen rekening. Mogelijk kunt u deze bij uw zorgverzekeraar terugvragen.

 

Voorbeelden van taxibedrijven die u kunt inschakelen:

  • Taxi Claasen, tel. 0485 - 36 22 22
  • Taxi 27 Venray, tel. 0485 - 1268 0881
  • Rolstoeltaxi: van Driel, tel. 0412 - 67 69 00
  • Rolstoeltaxi: Munckhof, tel. 077 - 39 78 880

 

Onderhoud
Herstelkliniek Pantein is verantwoordelijk voor het onderhoud van het gebouw. Wij gaan er van uit dat u zorgvuldig omgaat met de accommodatie en eventuele defecten direct bij ons meldt.

U bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van uw spullen en eigen apparatuur.

 

Cliëntenadministratie
Heeft u vragen over de administratieve afhandeling van uw opname in Herstelkliniek Pantein, dan kunt u contact opnemen met de cliëntenadministratie van Pantein. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 0900 - 8803.