Vrijwilliger digitale toepassingen

Word jij onze nieuwe vrijwilliger met passie voor digitale zorgtoepassingen?

 

Heb jij passie en/of kennis van de nieuwe digitale mogelijkheden waar wij allemaal gebruik van (willen) maken zoals smartphones, tablet en computers? Heb jij zin én tijd om als vrijwilliger deze digitale kennis en kunde te gebruiken om onze Pantein patiënten/cliënten te helpen zodat zij de ‘juiste zorg op de juiste plek’ krijgen?

 

Dan nodigen wij je uit voor een kennismakingsgesprek bij jou in de buurt! Wij zorgen voor een heerlijk kopje koffie/thee en we vertellen je graag meer over de inhoud en mogelijkheden bij Pantein.


Waarom jouw inzet?
Pantein vindt digitale zorg belangrijk. Patiënten/cliënten moeten veilig met de eigen zorgverlener via hun telefoon of tablet appen en/of beeldbellen en hun eigen gegevens kunnen inzien in het portaal ‘Mijn Pantein’.


Sommige patiënten/cliënten kunnen wel wat hulp gebruiken als zij gebruik (gaan) maken van digitale zorg en daarvoor hebben wij jouw inzet als vrijwilliger hard nodig! Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die onze patiënten/cliënten kunnen helpen bij het gebruik van digitale zorgtoepassingen en woonachtig zijn in de regio’s:
- Land van Cuijk
- Oss e.o.
- Uden e.o.
- Veghel, St. Oedenrode, Schijndel e.o. (Meierijstad)
- Den Bosch – Bernheze
- Gennep, Bergen, Mook

 

Wat ga je doen?
Als vrijwilliger ben je verantwoordelijk voor het geven van goede en duidelijke uitleg over het gebruik van de digitale zorgtoepassingen (apps) aan patiënten/cliënten. Dit doe je op locatie bij mensen thuis of in het Maasziekenhuis. Je maakt zelf je afspraken met de aanvrager. Ook kunnen deze afspraken plaatsvinden in het ziekenhuis, rekening houdend met de mogelijkheden van de afdelingen. Pantein zorgt voor scholing en ondersteuning zodat jij je werk als vrijwilliger zorgeloos kunt uitvoeren. Er is altijd een contactpersoon om mee te overleggen of op te kunnen terugvallen; je staat er beslist niet alleen voor!

 

Je werkzaamheden zijn onder meer;
• Het zelfstandig begeleiden van patiënten/cliënten met downloaden en registratie van de apps en uitleg geven over gebruik van de apps zoals ‘Beter Dichtbij’
• Uitleg geven over het patiënten portaal ‘Mijn Pantein’ en eventueel andere vormen van digitale zorg.
• Terugkoppeling van problemen aan je contactpersonen bij Pantein of de helpdesk van de applicatie.

 

Wat bieden wij jou?
• Een goed gevoel omdat je iets voor een ander kunt doen;
• Je digitale kennis en kunde inzetten voor mensen die dit lastig vinden;
• Alle ruimte om goed ingewerkt te worden;
• Interne opleiding en training zijn onderdeel van het inwerktraject;
• iPad in bruikleen ten behoeve van uitleg;
• Jouw beschikbaarheid wordt afgestemd op jouw privé agenda;
• Mogelijkheid om werkervaring op te doen als vrijwilliger die je daarna kunt inzetten voor een betaalde baan als jij dit wilt;
• Reiskostenvergoeding: voor dienstreizen en woon-werkverkeer (vanaf 5 km) ontvang je € 0,19/km;
• Onze vrijwilligers zijn verzekerd tijdens hun vrijwilligersuren.


Wat vragen wij van jou?
• Affiniteit met het geven van instructie/uitleg over het gebruik van apps (applicaties) van Pantein op smartphone/IPad/PC;
• Een klantgerichte, geduldige en begripvolle houding;
• Goede beheersing van de Nederlandse taal;
• Communicatief vaardig en praktisch ingesteld;
• Veilig werken staat bij Pantein voorop; bij aanstelling dien je als vrijwilliger (gratis) een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aan te vragen.

 

Meer weten?
Het betreft hier een overeenkomst op vrijwillige basis.
Heb je vragen of wil je meer weten, neem dan contact op met: Viviane Kellenaers, Manager Pantein Extra via telefoonnummer 0485-846733 op dinsdag van 8.30-13.00 uur, woensdag van 8.30-16.00 uur en donderdag en vrijdag van 8.30-17.00 uur. Of stuur een e-mail naar vrijwilligerstzenzc@pantein.nl en we nemen snel contact met je op.

 

Ben jij die geduldige én begripvolle digitale duizendpoot? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren, doe dit nog vandaag!