Nieuw: Centrale Cliëntenraad Thuiszorg & Zorgcentra Pantein
Met ingang van januari 2022 worden de Cliëntenraad Thuiszorg Pantein en Centrale Cliëntenraad Zorgcentra Pantein omgevormd tot de Centrale Cliëntenraad Thuiszorg & Zorgcentra.
Deze ontwikkeling sluit goed aan bij de organisatorische inrichting van Pantein waarbij Thuiszorg en Zorgcentra nauw samenwerken. Ook sluit het aan bij het wettelijke kader: de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen.
Rol van de Centrale Cliëntenraad Thuiszorg & Zorgcentra.
De Centrale Cliëntenraad Thuiszorg & Zorgcentra behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten thuiszorg en bewoners zorgcentra van Pantein en heeft – net als de Cliëntenraad Maasziekenhuis - een adviserende rol. Ze zijn een vertegenwoordiging van de lokale cliëntenraden van de zorgcentra die zich inzetten voor de dagelijkse merkbare kwaliteit (=de kwaliteit zoals de cliënt die ervaart, naast de professionele kwaliteit) op hun locatie.
Aandachtsgebieden Centrale Cliëntenraad Thuiszorg & Zorgcentra
Met de nieuwe inrichting waarborgt Pantein dat de stem van cliënten en bewoners ook de komende jaren goed vertegenwoordigd blijft. De nieuwe gezamenlijke Cliëntenraad Thuiszorg & Zorgcentra werkt vanuit een drietal aandachtsgebieden aan merkbare kwaliteit. Deze aandachtsgebieden zijn:
- Thuiszorg (voorzitter Peter Raaijmakers,vice-voorzitter Arja de Bekker)
- Langdurige zorg (voorzitter Okke Moeke, vice-voorzitter Martien Hendriks)
- Herstelzorg (voorzitter Judy de Cloe, vice-voorzitter Tiny Claassen)
Van links naar rechts: Peter Raaijmakers, Judy de Cloe, Pauline Terwijn (bestuursvoorzitter Pantein), vooraan: Okke Moeke.